Меню Закрити

Тренінг «Клінічні сценарії і їх оцінювання. Підготовка до ОСКІ» у Львові

4-5 березня 2025 року у Львові відбувся другий тренінг «Клінічні сценарії і їх оцінювання. Підготовка до ОСКІ», організований в рамках Україно-Швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти в Україні», у якому взяли участь викладачі Тернопільського національного медичного університету імені І.Горбачевського.

ТНМУ представляли доцент кафедри дитячих хвороб з дитячою хірургією Світлана Никитюк, доцент кафедри невідкладної медичної допомоги Лариса Мартинюк, доцент кафедри анестезіології та інтенсивної терапії Ольга Костів, асистент кафедри акушерства та гінекології №1 Олена Олексяк, асистент кафедри медичної реабілітації Надія Макарчук.

Головною метою тренінгу «Клінічні сценарії і їх оцінювання. Підготовка до ОСКІ», розробленого для викладачів медичних закладів, які розробляють завдання та виступають екзаменаторами на ОСКІ, було покращення навичок створення клінічних сценаріїв, їх аналізу та оцінювання ефективності. Також учасники отримали можливість вдосконалити методи оцінювання клінічних та комунікативних компетенцій студентів, що сприятиме підвищенню якості проведення ОСКІ в українських медичних ЗВО.

Захід провів Дмитро Коньков – доктор медичних наук, професор, секретар Української асоціації медичних освітніх симуляційних технологій, який є співавтором навчальних посібників та методичних рекомендацій, зокрема «Створення симуляційного центру: засади та керівні настанови» та «Організація та проведення ОСКІ».

Протягом першого дня (створення клінічних сценаріїв) учасники:

  • Ознайомилися з принципами побудови клінічних станцій ОСКІ.
  • Розробляли власні сценарії для іспитів.
  • Вивчали стратегії їх впровадження.
  • Отримували експертний зворотний зв’язок щодо створених матеріалів.

Завдяки інтерактивним презентаціям і практичним вправам були розкриті основні аспекти ефективної організації клінічних станцій, що допомогло учасникам структурувати свої знання та набути нових компетенцій.

На другий день тренінгу (оцінювання та вдосконалення) викладачі:

Брали участь у дискусії-дебрифінгу, де обговорювали проблемні моменти та формулювали практичні рекомендації для покращення процесу проведення ОСКІ у своїх ЗВО.

Аналізували розроблені клінічні сценарії.

Створювали систему оцінювання клінічних та комунікативних навичок.

Вдосконалювали сценарії з урахуванням реальних викликів, що виникають під час проведення ОСКІ.

Тренінг надав викладачам медичних ЗВО корисні інструменти та методики, які можна адаптувати до специфіки їхніх навчальних закладів. Це створює основу для уніфікації підходів до підготовки і проведення ОСКІ в Україні та сприяє покращенню об’єктивності оцінювання студентів.

Впровадження отриманих рекомендацій дозволить покращити процес підготовки студентів до ОСКІ, що в результаті підвищить рівень підготовки майбутніх медичних фахівців.