«Крок-1» – іспит із загальнонаукових дисциплін, який складають здобувачі медичної освіти після вивчення основних фундаментальних дисциплін. Студенти-лікарі усіх спеціальностей складають цей екзамен на 3-му курсі навчання й кожен з них задумується над якісною підготовкою. Але через дефіцит достовірних даних і наявності «інформаційного сміття» надаремно витрачається частина часу.

Хочу поділитися власним досвідом у цій нелегкій справі, щоб майбутні покоління студентів медиків та просто зацікавлені люди змогли винести щось для себе корисне з цього. Свою підготовку до екзамену я почав ще з лютого, екзамен же був запланований на кінець червня. Тоді вперше задумався, як краще підійти до цього питання. Після ретельного аналізу розповідей студентів старших курсів та офіційних джерел інформації вирішив готуватися таким чином: проштудіювати буклети старіших років з поясненням кожного тесту та теми, з якою цей тест пов’язаний. Кожний буклет, який складатимуть студенти, міститиме частину тестових завдань з екзаменаційних буклетів минулих років, тому знання буклетів, безумовно, підвищує шанси на успішне складання. Пройшовши перший буклет, збагнув, що самому це робити досить важко, адже на пошуки потрібної інформації витрачається досить багато часу. Тож з друзями вирішив проходити тести разом через відеозв’язок. Я демонстрував свій екран через спеціальне програмне забезпечення, відтак ми дискутували над тестом і найлегшим способом його вирішення.
Головна перевага такого способу навчання – економія часу, адже кожен студент знає якийсь предмет краще, що полегшує вирішення тестів та зменшується загальна кількість витраченого часу на їх розв’язок. Через деякий час я запропонував цю ініціативу більшому колу людей, які її підтримали та відзначили позитивними відгуками, що заклало фундамент волонтерського проєкту «powerSTEP». Основною перевагою цієї ініціативи серед безлічі конкурентів нинішнього навчального року була присутність інтерактивного режиму, тобто кожен студент під час розгляду тестів міг поставити питання та прояснити для себе певні деталі.
Нині проєкт закінчив перший свій цикл підготовки та допоміг понад 150 студентам (найбільша частка студентів з ТНМУ) з різних вишів скласти іспит та перейти на 4 курс. Ця ініціатива зробила вагомий внесок у мою підготовку. Та не потрібно забувати, що іспит базується на галузевих стандартах вищої освіти, які є основою для визначення змісту навчальних програм дисциплін, тому першим кроком підготовки до ліцензійних іспитів є систематичне вивчення й повторення навчального матеріалу протягом усіх років. У підготовці до екзамену мені також допомогло ознайомлення з процедурою ліцензійних іспитів і правилами заповнення бланків. Тернопільський національний медичний університет імені Івана Горбачевського створив пробний екзамен для імітації умов основної сесії іспиту, що дало мені можливість вибрати власну тактику тестування та проаналізувати помилки для уникнення їх у майбутньому.
Отже, враховуючи всі ці чинники, я зміг скласти іспит на високий бал, а саме українську частину тестів на 97,3%, а англійську – на 90%. Наразі моя команда займається створенням інформаційної бази для другого циклу підготовки, відповідно кожен охочий може приєднатися до проєкту. Бажаю вам успіхів під час складання ліцензійних іспитів!
Андрій КОНДРАТИШИН,
студент 3 курсу медичного факультету